#tegyélamagyardivatért?

Az elmúlt hónapokban viszonylag sok esemény meghívást kaptam még annak ellenére is, hogy nem tartom magam aktív bloggernek. Ezeknek amikor csak időm engedi igyekszem eleget tenni, mivel úgy érzem megtiszteltetés, hogy elhívtak, sokszor azonban elszomorít amit ott a helyszínen vagy később az online felületeteken tapasztalok.

A legtöbb blogger úgy érzi az ilyen helyekre alanyi jogon jár nekünk az elsőbbségi bejutás (természetesen némi ajándék fejében), elég néhány tényleg csodálatos képet készíteni, azt jó esetben még ott azonnal posztolni a megfelelő social media felületekre, aztán már mehetünk is tovább a következő eventre. És ez olyannyira elfogadott, hogy ha nem a meghívóval együtt, akkor legkésőbb másnap már érkezik is e-mailben a sajtóanyag, ami helyetted is felteszi azokat a kérdéseket, amiket neked illett volna, és tartalmaz egy leíró anyagot is, ha úgy tartja kedved, hogy inkább arra nyomsz egy ctrl C ctrl V-t. A legtöbben pedig meg is teszik, nem egy általam is követett blog, vagy újság felületén szoktam viszont látni a nekem is megküldött anyagokat mindenféle átdolgozás nélkül.

Kivételek vannak, természetesen ez az általánosítás sem mindenkire vonatozik, nem is célom senki munkáját minősíteni. Egész egyszerűen csak felhúztam magam, mert mostanában megint sok levelet kapok az SS17-es kampányok kapcsán, és elkeserít az a tendencia amit kibontakozni látok. Kirakjuk az előre megírt szöveget, szívességet teszünk az alkotónak azzal, hogy egy ingyen fotózásra elvisszük a kollekció egy darabját, majd a képet és a bejegyzést #tegyélamagyardivatért címkével látjuk el. Nem tudom, hogy az alkotók ezt természetesnek veszik-e, megszokták-e, vagy az ő oldalukon erről úgy gondolkoznak, hogy egy jól megírt PR szöveg is a folyamat része, de szerintem ha már olyan kiváltságos helyzetben vagyunk, hogy ezeket a segítségeket megkapjuk és megadhatjuk, akkor igenis kötelességünk tényleg tenni valamit. Ha az anyagiak tekintetében megvenni nincs is lehetőségünk, legalább elmenni a showroom-ba, saját kezünkkel megfogni az anyagokat, megkérdezni a tervezőt az inspirációról, picit utána járni annak, hogy mit akar mutatni a márka.

Jó lenne beszélgetni erről, mert pl. lehet, hogy éppen most gyártok egy ahhoz hasonlóan hibás sztereotípiát, hogy “könnyű annak aki a bloggerkedésből él, mert egész nap csak a lábát lógatja”.

//A címben is szereplő kampányt egyébként lassan két éve a One Fashon Agency találta ki, a képek is az ő boltjukból illetve a My Sweatest Heaven oldaláról vannak.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s