Multi tasking – single tasking

Egy ideje igyekszem picit összeszedettebben beosztani az időmet, és jobban átgondolni, hogy mit zsúfolok bele a nap 24 órájába. Bár hatékonyságban még messze nem ott tartok, ahol szeretnék, feltűnt, hogy milyen sokszor vagyok csak részben jelen, köszönhetően a teljesen felesleges (többnyire a telefonommal összefüggő) figyelemmegosztásomnak.

221e517243c7ed67988d6cc7a933cc8f

Jelenleg a Weseety és a grafikai oldalam mellett további két blogban is közreműködöm, tehát az aktív óráim nagy részében inspirációk után kutatok, vagy próbálok utána járni annak ami engem érdekel. Ez nyilván sok böngészést von maga után, de mostanra már kezdek rájönni, hogy a Pinterest-Instagram-és egyéb oldalak hármasát sokkal tudatosabban kellene kezelnem. Bár ezek a felületek kétségkívül nagyon lelkesítőek, én úgy látom, hogy egy jól szervezett időbeosztással nagyjából ugyanannyit tudnak adni akkor is ha naponta 20-szor nézek rájuk fél óránként, vagy kijelölök egy időintervallumot (lehetőleg egy óránál semmiképp nem többet) mikor csakis ezekkel foglalkozom.
Komoly önfegyelem kell hozzá, és egyenlőre nem mondanám magam sikeresnek, de bevezettem egy ötletfüzetet. Ez azt szolgálná, hogy ide írjak fel mindent ami hirtelen bekattan, és az interneten csak a meghatározott időpontban nézzem meg ami ezzel kapcsolatban érdekel.

Valakinek talán érdekesen hangozhat, de sokkal tisztábbnak és könnyebbnek érzem a fejem mikor ez összejön, mert hát lássuk be a figyelemmegosztás sokszor igen komoly agyi munkával jár.

fc42db6aa6c84e84ad97ce8119208124

Böngésztem picit az interneten, és találtam egy listát azoknak akik hozzám hasonlóan túl sok felé figyelnek, és tudatosan szeretnének tenni ellene. Időről időre érdemes lehet elővenni, és amikor csak lehet törekedni rá:

  1. Reggelizz meg nyugodtan anélkül, hogy újságot olvasnál, vagy elővennéd a telefonodat – nekem ez jön össze a legritkábban
  2. Utazáshoz, lehetőleg tömegközlekedést válassz, és közben csak csak ülj és figyeld meg a környezeted. Nem kell mindig elvonni a figyelmedet zenével, könyvvel vagy – az én esetemben -játékkal.
  3. Nézz végig egy filmet  vagy hallgass meg egy albumot anélkül, hogy bármi mást is csinálnál
  4. Néha, ha a barátaiddal beszélgetsz próbálj többet hallgatni és kevesebbet beszélni.
  5. Rendszeresíts egy füzetet az előtted álló feladatoknak, ha úgy érzed, hogy azok egyre átláthatatlanabbak.
  6. Érdemes a tennivalóidat 20 perces intervallumokba osztani. Némelyik valószínűleg tovább tart majd, de ez az úgynevezett POMODORO módszer elég jól működik, és segít a koncentrálásban is.
  7. Tartsd rendben a munkafelületed, különösen az olyan dolgoktól amik könnyen elvonják a figyelmedet – nálam éppen emiatt általában elég pedáns rend uralkodik
  8. Néhanapján csökkents a legminimálisabbra a technikai eszközök használatát, ha van rá mód pár órára kapcsold is ki a telefonodat – ha egy picit jobb idő lesz mi tervezünk egy monitor mentes napot tartani.
  9. Próbálj meg minden este egy kis időt adni magadnak arra, hogy lelassulhass – ha van, akkor az esti rituálé ebben sokat segíthet
  10. Böngészés közben minél kevesebb ablak legyen egyszerre megnyitva – nálam most is 12 van…
Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s